Projekt – Supermarka! 10 prawd na temat kształtowania marki korporacyjnej

Konsumenci oczekują, że firmy będą rozwiązywać globalne problemy 

Od firm oczekuje się, że przejmą inicjatywę tam, gdzie zawiodły władze państwowe. Transparentność, zrównoważone działania i cele inne niż zysk to coś więcej niż popularne hasła. Dziś konsumenci oczekują, że duże marki i firmy będą kierować się tymi wartościami w swoim codziennym działaniu.

Najnowsze wydanie Prosumer Report, „Project Superbrand: 10 Truths Reshaping the Corporate World”, miało za cel zrozumienie tego, jak w ciągu ostatnich 10 lat, od 2007 r., kiedy Havas opublikował badanie „The Future of the Corporate Brand”, zmieniło się rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu. Oto niektóre wyniki:

Wasze potknięcia pójdą w viral: Nawet nie próbujcie zamiatać korporacyjnych tajemnic pod dywan. Dla większości badanych – w tym dla 7 na 10 wiodących Prosumentów – bardzo istotne jest zdobycie wiedzy o firmach, których produkty i usługi kupują.

Chcemy bohaterów: Dwie trzecie uczestników badania jest zdania, że firmy ponoszą taką samą odpowiedzialność za inicjowanie pozytywnych zmian społecznych jak władze publiczne. 62% badanych chciałoby, by ich ulubione marki bardziej angażowały się w rozwiązywanie problemów społecznych.

Jasne wartości są bezcenne: Ponad trzy czwarte badanych Prosumentów deklaruje, że wolą kupować od tych firm, z którymi łączą ich wyznawane wartości. Dwie trzecie ankietowanych twierdzi, że jasno zdefiniowany zestaw wartości pomaga spółkom osiągać większe zyski.

Raport „Project Superbrand: 10 Truths Reshaping the Corporate World” opiera się na badaniu przeprowadzonym przez internet na grupie 10 131 osób w wieku 18+ na 28 rynkach: w Arabii Saudyjskiej, Australii, Belgii, Brazylii, Chinach, Czechach, Estonii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Irlandii, Japonii, Litwie, Łotwie, Kanadzie, Kolumbii, Malezji, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, RPA, Singapurze, Wielkiej Brytanii, Włoszech, USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Badanie zostało stworzone przez Havas i zrealizowane przez Market Probe International.

Seria Prosumer Reports to publikacje merytoryczne przygotowywane przez Havas.  Stanowią część ogólnoświatowej inicjatywy powstałej po to, by dzielić się informacjami i spostrzeżeniami – także tymi pochodzącymi z autorskich badań – w ramach sieci agencji i firm klientów.

Dowiedzieć się więcej albo ściągnąć najnowszą publikację można na blogu Havas.