Samsung Electronics – aplikacja SAMi

Jak uświadomić problem stopniowego uzależniania się społeczeństwa od korzystania z telefonów komórkowych, a jednocześnie wzmocnić pozytywny wizerunek marki Samsung? Przekornie, naszym rozwiązaniem tego problemu była aplikacja mobilna SAMi.

Aplikacja umożliwiała sparowanie telefonów dwóch użytkowników podczas spotkania w jednej z partnerskich kawiarni, a następnie sprawdzała, czy w trakcie rozmowy smartfony są używane. Jeśli znajomi nie przerwali spotkania przez minimum piętnaście minut po to, by skorzystać z telefonu, otrzymywali nagrodę – filiżankę kawy lub deser. Wyzwanie rzucone przez markę w formie zabawy z nagrodami przyczyniło się do utrwalenia wizerunku Samsunga jako firmy zaangażowanej społecznie.

Społeczno-edukacyjny projekt SAMi spotkał się z uznaniem branży reklamowej i został nagrodzony srebrem podczas XIII konkursu KTR srebrem w kategorii „Media, Kreatywne Wykorzystanie Mobile”. Doceniła go również nasza branża – projekt narodzono dwoma statuetkami Złotych Spinaczy.