Sanofi/Nepentes (marka Emolium) – Atopowi Bohaterowie

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię społeczną na temat Atopowego Zapalenia Skóry?
My postanowiliśmy sięgnąć po działania content marketingowe i tak powstali Atopowi Bohaterowie.

AZS to schorzenie o silnym podłożu psychosomatycznym: stres powoduje nasilenie takich objawów jak świąd, czy pieczenie, a te z kolei wpływają negatywnie na stan emocjonalny małych atopików. Stąd tak ważna jest pomoc najmłodszym w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami.

Powstałe na potrzeby kampanii terapeutyczne bajki pomogły dzieciom zrozumieć codzienne ograniczenia, które narzuca im choroba. Dzięki Atopowym Bohaterom najmłodsi mieli szansę odbudować swoje poczucie wartości, które mogło zostać nadszarpnięte złośliwościami zdrowych rówieśników.

W ramach kampanii dla marki Emolium stworzyliśmy aktywną „atopową społeczność”, kształtowaliśmy postawy tolerancji i edukowaliśmy na temat Atopowego Zapalenia Skóry.

Projekt został nagrodzony w konkursie Złote Spinacze 2016 (kategoria Medycyna i Zdrowie).